torsdag 25 augusti 2011

Det här med kläder..

I går var vi på loppis. Bästa loppisen. Försökte undvika tyghyllorna, och jag köpte faktiskt inget tyg! Duktigt om ni frågar mig! Köpte dock ett täcke som jag ska ha till mitt lapptäcke jag håller på med och några kläder till barnen. Läste en artikel i Göteborgs-Posten häromdagen om gifter i kläder (försökte hitta den igen för att länka, utan resultat) och man blir lite rädd. Jag blev glad att jag till 95% köper sonens kläder på loppis. Kemikalierna har förhoppningsvis tvättats ur, och framför allt bidrar man inte till mer kemikalier. Till bonusonen som är sex år är det svårt att hitta begagnat, dels för att han vet vad han gillar och dels kan man söka i evigheter efter rätt storlek. Kläder i bebistorlek är lättare! Dock blir jag helt galen på barnmodet. Det går inte att vara könsneutral! Det är helt sjukt att tjejer ska se ut som prinsessor eller ha tajta rosa kläder medans killarna ska vara tuffa i spiderman eller kläs ut som små gubbar. Och vill man vara lite medveten kostar kläderna en förmögenhet. Till och med loppisarna hänger upp kläder i tjej respektive pojkhyllor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...