måndag 3 september 2012

Fler saker till återbruksutmaningen

Gahh! Det har blivit höst och därmed helt omöjligt att på kvällstid fota.
Den här veckan har det gått trögare på produktionsfronten, tydligen måste lite energi sparas till andra nödvändiga saker som jobb och familj. Tyvärr. Men jag har ÄNTLIGEN fått till kantbanden, jag har också införskaffat kantbandsvikare, efter blivit galen på att försöka producera metervis med kantband med nålmetoden. Det är helt vansinnigt tidsödande att göra eget kantband, men man blir liksom lite stoltare över sina plagg! Man skulle kunna misstänka att jag tagit dom absolut fulaste tygerna jag har, men sanningen är att alla tyger jag har som är lite kraftigare, inte är så där supersnygga. 


Man kan få randigt turkost av ett gammalt lakan. 





Tre skjortor till

sex mössor till

samt lapptäcke med baksida av ett IKEA-överkast, införskaffat på loppis. 


Idag såg jag en skymt av ett gammalt lakan som låg hos en patient på min avdelning. Jag höll på att fråga hur mycket personen i fråga ville ha för det, men insåg att det kanske inte var helt ok. Det var orange/brunt/gult med grafiska löv på och hur vackert som helst. Skit också.
Fler som sytt hittar du här!

Min syster ville öva sig på att göra reklam via google (på jobbet) och la upp denna blogg. Jag har fått 21 klick hit. Vet inte om hennes slogan var dålig eller det inte är så där jättemånga som vill läsa sybloggar med inriktning återbruk. Troligtvis det senaste:)

11 kommentarer:

  1. Det var en rejäl produktion trots att du börjat jobba. Snyggt jobbat och lapptäcket är jättefint. Skjortorna är så fina så jag hoppas inte det var dom tygerna du menade som var fula...

    SvaraRadera
  2. Ja, visst är det roligt att göra egna kantband?! Eller inte så roligt att göra dom, men man blir lite stoltare över det färdigsydda plagget sedan, som du skriver. :)

    SvaraRadera
  3. Vad fint, Emma! Och vilket bra sätt att ta vara på ett begagnat överkast och göra något roligare av det.

    SvaraRadera
  4. Tack för dom snälla orden! jo, det var tygerna i skjortorna jag inte riktigt gillar:)

    SvaraRadera
  5. Hej! Du syr ju helt otroliga konstverk!! Jag bara baxnar... Jag har dock syallergi ;-) så jag håller mej till stickor och garn men såå roligt att se din sida. Vet inte vart dina skjortor ska men ifaall några tillfaller Manduar så är de bara att gratulera!
    Och vilken tyghylla!! Trodde du hade affär.. Kram till dej du kreativa! /Carol (Stickvarvet)

    SvaraRadera
  6. 26! haha.
    26 mer än innan ju! och jag får öva för jobbet. Dessutom la jag upp annonsen på skumma hemarbetessidor och tydligen är mitt resultat helt i sin ordning :)

    SvaraRadera
  7. lagt till lite nya sökord nu hörru :) Får se om folk hittar hit :)

    SvaraRadera
  8. Wow snyggt jobbat! Jättefint alltihop! Det gäller att inte börja jobba på lah för då blir det svårt att hålla fingrarna i styr hos alla gamla med orörda retrohem ; )

    SvaraRadera
  9. Jag tycker inte direkt att det syns att produktion har gått ner! Du är ju otroligt produktiv.
    Så fina små konstverk.

    SvaraRadera
  10. Jag tror absolut att du fixar att st kimonon. Jag struntade i snedskå eftersom den kan vara lite hård tycker jag. Tyget är så otroligt mjukt så det vill jag ju inte förstöra. Halsrigning och nederkant fixade jag med ett bomullsband

    SvaraRadera
  11. Jag tror absolut att du fixar att st kimonon. Jag struntade i snedskå eftersom den kan vara lite hård tycker jag. Tyget är så otroligt mjukt så det vill jag ju inte förstöra. Halsrigning och nederkant fixade jag med ett bomullsband

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...