tisdag 26 februari 2013

Jag har sytt!

Har länge tänkt på att jag vill sy ett par manchesterbyxor till min son. För snart kommer jag inte få klä honom i det jag vill, utan det HAN vill. (Mamma, kraktor! = mamma traktortröjan, har redan börjat smyga sig in). För ett par veckor sedan lyckades jag äntligen få tiden att räcka till för att både klippa ut och sy ihop:) 


Nu hade jag inget grönt kantband, så jag tog det jag hade, ett vinrött. Utan barn i ser det alldeles förskräckligt ut, men det syns ju inte när barnet är i. Tyget är loppisfyndat och tjockt som bara den. Bra när overalltiden är över och jacktiden börjar.

Försökte mig på en snygg utomhusbild, meeen, man ser ju mest köpcentrumet bakom. 
Dagen efter jag sydde ihop dessa fick jag syn på dessa! Men guud, jag borde verkligen ha gjort några fina applikationer, typiskt.

7 kommentarer:

  1. Jag tycker de är fina som de är, men det kan väl inte vara omöjligt att få dit en liten applikation nu i efterhand heller? Om man sätter den ganska högt upp liksom?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä det borde det ju faktiskt inte vara! ohh fick massa fina idéer nu:)

      Radera
  2. Ja, det gäller att passa på att klä dom som man vill medan man har chansen. Snabbare än man anar (och önskar) får dom en egen vilja och klädsmak. :)

    SvaraRadera
  3. Åh vad fina! Tycker det röda var en fin detalj :)

    SvaraRadera
  4. Fina byxor! Hängselbyxor är det finaste som finns på barn tycker jag. Det gäller att passa på att välja kläder när man får ;)

    SvaraRadera
  5. Jag tycker också det röda passade till det gröna! Underbar skogsgrön färg. Kan trösta dig med att Edith HATAR sina fina applikationsbrallor. Otacksamma unge! Alltså hon VERKLIGEN avskyr dom. "Iiinte dåm byckojj, nääj!!" skriker hon så fort hon får syn på dem. Ingen aning om varför, andra hängselbyxor i samma modell går bra?! Hon gillade nog helt enkelt inte applikationen lika mycket som du ... :)

    SvaraRadera
  6. Superfina! Jag har funderingar på att sy byxor av manchester som jag fått men jag har aldrig tid el ork att sy längre... Virkning är enklare just nu :)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...