måndag 18 februari 2013

Uppdatering av köpstopp

Jag har tidigare berättat att jag har köpstopp sen i januari. Dom första veckorna var faktiskt lite jobbiga (främst på grund av garnbrist:) Det konstiga är att jag har aldrig fått så mycket som under dessa veckor. Jag har fått en ryamatta av en kollega, massvis av garn från en annan kollega, garn från kompisar, dukar, garn mm från min sambos mamma som rensar ut vinden och massa konstiga saker (allt från handkräm till gamla kläder att sy av)från min syster som hastigt fick jobb i Södertälje och flyttade dit i helgen. Mitt hobbyrum just nu skulle kunna tas för en oorganiserad loppis:) Jag har heller aldrig vart med om att alla kläder går sönder ungefär samtidigt, men det har mina gjort nu, alla mina jeans har hål, vinterjackans dragkedja har pajat och på min dödssköna walkingskor har det gått hål på.Men det är bara att bita ihop och börja lappa:)


Och här kommer världens bästa jag-har-hål-i-skrevet-på-bästa-byxorna-tips.
Sicksacka inte fast lappen, har prövat det förut och det skaver alldeles gräsligt, trestegssicksacka runtom lappen två gånger, håller alldeles utmärkt i dom stretchigaste jeans och känns inte alls:)

Så har jag ändrat inställning till min konsumtion? Japp, inte för att jag var någon shopholic innan men jag tänker till i andra banor nu. Det enda jag har handlat det senaste (nja, förutom en viss tröja på loppis jag fick min syster att köpa) är underkläder till bonussonen. Och då ska ni veta att jag bor precis bredvid en superstor galleria och är tvungen att ta mig igenom den för att kunna komma till bussen/jobbet/dagis.

5 kommentarer:

  1. Bra jobbat! Jag har inget köpstopp eller så men försöker att inte köpa så mkt grejjer. Får ständigt saker från familjemedlemmar :p Tycker iaf att shoppande (i vanliga affärer) har förlorat sin lockning. Antar att jag vant mig av vid det :)

    SvaraRadera
  2. Skor är ju lite knepigare att fixa själv men annars så är ju människan i allmänhet lat och slänger sådant som är hur lätt som helst att fixa! Så tycker också du gjort ett bra jobb :)

    SvaraRadera
  3. Åh vad du e bra! För mig går det snarare åt andra hållet efter att ha haft köpstopp i massa år inte bara utifrån värderingar utan också då jag var ensam familjeförsörjare. Nu med två inkomster inbillar jag mig att vi bara "behöver" få konsumera ett tag. Börjar bli ett ganska långt tag nu. Hehe. Men det mesta är ju iaf loppat.

    SvaraRadera
  4. Strongt!! Själv försöker jag i viss mån avhålla mej från loppisar för närvarande. Annan "nyshopping" är så sällsynt att det inte är ngt problem.

    SvaraRadera
  5. Det var många olika grejer som sammanföll där precis samtidigt!Kan inte påstå att jag har köpstopp men jag försöker alltid att laga sådant som gått sönder om det annars är helt och fint. Ibland kan man komma på riktigt bra lösningar! Det där med att zickzacka lagningar har även jag insett inte är något bra...

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...