onsdag 6 mars 2013

Variant av bästkoftan!

Tröttheten börjar så långsamt bytas ut mot energi, visst är våren verkligen fantastisk! Man blir liksom förvånad varje år när solen och ljuset kommer tillbaka. Även om sommaren inte är min favoritårstid (tänker på grillos, ungdomsfylla och svettlukt på bussen) ser jag mycket fram emot att slippa vinteroveraller och borttappade vantar!

Har fått för mig att göra några babypaket enligt  denna lista. Involverar både att virka bebiskoftor och att sy bebisfiltar (mina bästa grenar:) Har börjat sy några bebistights och en bebisfilt och virkat ihop lite mer mössor och koftor. Förra veckan skickade jag iväg det jag gjort hitills till slättmissionen. Två gigantiska paket blev det, men jag glömde helt ta kort! Nu när syrummet tömts på mössor och koftor är det dags att börja fylla på igen.

Bästkoftan kanske inte är så bra egentligen (jag har ju ingen bebis att testa på!), men jag har ju verkligen fastnat för att virka dom (därav bäst:)
Häromdagen gjorde jag några varianter, med "shell stitch".  Superenkel variant som gör den lite roligare! (3 stolpar i en maska, hoppa över 3 eller 4 maskor, upprepa raden ut)
Uppe vid halslinningen och lite längre ner

och allra längst ner på koftan.

Och några fler mössor.
Grundmönster på koftan finns HÄR. Mössa med shell stitch HÄR. Den gula och rosa mössan är varianter av den andra mössan med african flower i mitten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...