måndag 17 juni 2013

En egen Washi!

Har suktat länge efter att sy en egen washiklänning, och äntligen fick jag gjort det i helgen!
Eller det blev inte en klänning, för tyget som jag verkligen ville använda räckte inte, så det fick bli en tunika istället. Nu ser man väl inte så där jättebra på den här bilden (vansinnigt svårt att fota sig själv med en mobilkamera..)(och nej jag är inte höggravid, mest tjock med dålig hållning:)

 Det finurliga med det här mönstret är att det är resår i ryggen, så den sitter som en smäck!
Jag gjorde den med långa ärmar, för jag gillar verkligen inte att visa mina överarmar. Jag älskar tyget, loppat för 20 kr!

Nästa gång ska jag sy en klänning, ska bara lura ut vilket tyg jag ska använda. 

2 kommentarer:

  1. Vad fin den är! Verkligen supersnyggt tyg också.
    Det är väldigt lätt att se gravid ut i sådana där plagg som är avskurna under bysten tycker jag. :)
    Loppade självett tyg igår som jag vill sy byxor av, men jag ska nog försöka skaffa ett ordentligt mönster så jag inte sabbar det, även om tyget bara kostade en femma. :)

    SvaraRadera
  2. Wow, vilket fint tyg! O det e ju super med resår i ryggen. Fin är den!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...