måndag 30 september 2013

Ge värme - cerise chock!

För ett tag sen fick jag två sopsäckar med kläder av en jobbarkompis. Meningen var att det skulle vara barnkläder i, men min jobbarkompis hade förväxlat påsarna, så vi fick istället två sopsäckar vuxenkläder. Lite synd på fina kläder till sonen, å andra sidan hittade jag finfint material att sy av! Sparade några klädesplagg och resten fick åka till stadsmissionen.  Det första jag har sytt av dessa plagg är tre mössor av ett par knälånga tights i chockcerise.

Mönster till bebismössorna hittar man HÄR och en mönsterskiss till den större mössan finns HÄR

Har även virkat;

Liten mössa av loppisfyndat garn. HÄR finns detta superenkla mönstret.

Och slutligen en halsduk i fluffigt garn, garnet har jag fått av min jobbarkompis. Virkat utan mönster.




Hos Klockarbarn finns fler bidrag i återbruksutmaningen "Ge värme"!

4 kommentarer:

  1. fast, den beige är väl stickad? blev helt shockad när jag såg den! Eller? Någon virkteknik som ser ut som stickat??

    SvaraRadera
  2. Du har fått mkt gjort även denna veckan. Fina saker också!

    SvaraRadera
  3. Gulliga mössor med knut på.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...