måndag 4 november 2013

Ge värme - Body och mössor

För några dagar sedan började "sticka och skicka" del 4! Man stickar (eller som jag -virkar) till hemlösa människor (främst män) i samarbete med hjälpstickan. Främst mössor, vantar och sockar. Läsa mer om det kan man göra HÄR. Insamlingen pågår till sista december.

Jag har virkat två mössor med mönster från denna blogg, roliga och enkla att virka. Den ena gjorde jag lite kortare än den andra, båda är herrstorlek. Garnet är inte återbrukat, men återfyndat (loppis).


Jag har också sytt, fick rita av ett bodymönster som klockarbarn loppisfyndat. Sydda av loppisfyndat örngott/lakan, knapparna bortsprättade från en blus. Lurade länge på hur jag skulle göra för att man skulle kunna ha bodyn längre tid, eftersom bredden lätt kan justeras men inte längden. Kom inte på något bättre än att göra två knapphål. Någon som kommer på något bättre!?



Fler bidrag i återbruksutmaningen "ge värme" hittar man hos klockarbarn!

2 kommentarer:

  1. Åh vad du är grym! Massa himla fina grejer du gör & till folk som behöver. Heja!

    SvaraRadera
  2. Heja dig! Fina mössor :-) Och angående kattfonds-byxorna så är det det eminenta haremsbralls-mönstret som klockarbarn kör hårt med också ;-)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...