måndag 30 juni 2014

Återbruksutmaning!

Denna vecka visar jag upp lite av det jag virkade av halsdukarna jag repade upp. Har semester nu så jag ska ta tag i och sy, lusten har inte alls infunnit sig, men det är ju alltid kul när jag väl sätter igång! Ska sy några bebispaket till loki, men fastnade när mitt hemgjorda kantband dog en våldsam död:) (av mina händer när det vägrade bli bra.. 

Från röda halsduken och lite av den blommiga.



Samma som ovan, african flower på den ena av annat garn, resten från den blommiga halsduken

Pytteliten "jolly jacket"!
Är nöjd med att återbruka halsdukarna, ibland blir garnet väldigt slitet när man försöker repa upp det, men detta blev superfint!

Vill man återbruka garn tycker jag man ska läsa tipsen på Annas sida, inte bara matnyttiga tips, roliga också!

Hos Klockarbarn finns fler återbruk!

5 kommentarer:

  1. Jösses så fina småklädnader det blev av upprepningen! Det var det verkligen värt då!

    SvaraRadera
  2. Vad kul att kunna använda upprepat garn! Fint med blomman på toppen av mössan!

    SvaraRadera
  3. Jag har massor av garn som jag repat upp och tycker som Anna att det är ett garnprojekt i sig dvs att det är ett roligt pyssel att göra. Men man måste vara kräsen när man väljer plagg. Jag köpte en gång en herrtröja som dammade nåt vansinnigt när den repades upp. Det har inte blivit klart eftersom jag tycker det är så äckligt. Jag tvättar alltid plaggen själv först så vet jag att det är rent innan jag börjar repa upp det för dammar gör det alltid. Bra att göra utomhus på sommaren.
    Fin fina små plagg!

    SvaraRadera
  4. Fina!!
    Vilket är ditt bästa virkade tröjmönster till nyfödd? Jag tänkte virka söt kofta till kompisar som väntar :) Jag har scannat av din Pinterest men fråga brukar ju funka bäst :)

    SvaraRadera
  5. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...